کیملیک - Kimlik

منیم کیملیگیم بو دونیادا

کیملیک - Kimlik

منیم کیملیگیم بو دونیادا

کیملیک - Kimlik

علی نقی وند
کارشناس مدیریت بازرگانی از دانشگاه ارومیه
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی گرایش تجارت الکترونیک از دانشگاه تبریز
وبلاگ پیش رو شامل مطالب و گردآوری های اینجانب و نیز علایق مدیریتی، شیوه های نوین تجارت، امور بازرگانی، بانکداری و سرمایه گذاری می باشد.

وبلاگی که مشاهده می فرمایید وبلاگیست شخصی که در آن نویسنده به بیان دیدگاه های شخصی ، آموخته ها، دانسته ها و علاقه مندی های خود می پردازد . امید است مورد پسند واقع گردد.

مکاتبه با بنده:
nagivand[at]live.com

***********
آدام گئدر آد قالار
یاخچی پیسدن آغیززدا بیر داد قالار

یارانه ها! هرماه دیرتر از ماه قبل!

يكشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۱، ۰۹:۴۵ ب.ظ

” سیدجلال‌‌الدین عارفیان، معاون امور یارانه‌های مستقیم سازمان هدفمندی یارانه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد زمان پرداخت یارانه نقدی مرحله بیست و یکم گفت: یارانه نقدی این مرحله مربوط به آبان ۹۱ ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۰ آبان به ازای هر نفر ۴۵۵ هزار ریال به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و صبح روز یکشنبه ۲۱ آبان قابل برداشت خواهد بود.”

همانطور که اطلاع دارید طرح هدفمندی یارانه ها در ایران از ۲۸ آذر ماه سال ۸۹ با اعلام رسمی محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران آغاز گردید و از آن تاریخ تا به حال در بیست نوبت یارانه ها واریز گردیده است که در ادامه مطلب نگاهی خواهیم داشت بر نحوه واریزی یارانه ها!

 

واریز یارانه در ابتدا به صورت دو ماهه اجرا گردید که طی آن برای هرنفر در ماه مبلغ ۴۰۵۰۰ تومان و به صورت دو ماهه ۸۱۰۰۰ تومان واریز گردید و انتخاب واریز سهمیه ۲ ماه در ابتدا باعث می شد تا مردم احساس نمایند پول قابل توجهی نصیبشان شده و این عامل خوبی بر رضایت عمومی می شد. یارانه نوبت دوم نیز که متعلق به ماه های اسفند ۸۹ و فروردین ۹۰ بود به صورت یکجا در ۲۸ بهمن ۸۹ واریز گردید اما ادامه واریز کردن یکجای یارانه دو ماه باعث می شد دولت نقدینگی قابل توجهی را بصورت یکجا از دست دهد و از سوی دیگر عاملی بر افزایش تورم و نقدینگی در دست مردم می شد لذا از اول اردیبهشت ۹۰ یارانه مرحله سوم بصورت یکماهه واریز گردید که تا به حال به همین منوال بوده است اما زمان واریز کردن یارانه ها روز به روز به انتهای ماه نزدیکتر می شود به طوری که در ابتدا یارانه این ماه در اواخر ماه قبلی واریز می گردید ولی حال مشاهده می شود که یارانه آبان ماه ۹۱ در ۲۱ آبان واریز می شود و اگر این روند ادامه داشته باشد انتظار خواهد رفت تا یارانه یکماه به صورت کاملا آرام و بی سرو صدا پرداخت نشده و در این روند نادیده گرفته شود و این سوای آن است که اینهمه تاخیر در پرداخت یارانه ها چه پول هنگفتی را در اختیار دولت می گذارد که بدون پرداخت سود و غیره از آن استفاده می نماید. و نیز عامل مهم دیگر اینکه با افزایش سرسام آور قیمت ها و تورم کمر شکن سئوال مهم این است که چرا مبلغ یارانه ها کوچکترین افزایشی نمی یابد؟

در جدول زیر تاریخ واریز یارانه ها از اول اجرای آن ذکر گردیده است:

 

مرحله یارانه  واریزی        ماه مربوط به یارانه             تاریخ واریز یارانه               
نوبت اول بهمن و دی ۸۹/۹/۲۸
نوبت دوم اسفند و فروردین ۸۹/۱۱/۲۸
نوبت سوم اردیبهشت ۹۰/۲/۱
نوبت چهارم خرداد ۹۰/۳/۱
نوبت پنجم تیر ۹۰/۳/۲۹
نوبت ششم مرداد ۹۰/۵/۱۲
نوبت هفتم شهریور ۹۰/۶/۹
نوبت هشتم مهر ۹۰/۷/۱۳
نوبت نهم آبان ۹۰/۸/۱۰
نوبت دهم آذر ۹۰/۹/۱۲
نوبت یازدهم دی ۹۰/۱۰/۱۴
نوبت دوازدهم بهمن ۹۰/۱۱/۱۸
نوبت سیزدهم اسفند ۹۰/۱۲/۱۸
نوبت چهاردهم فروردین ۹۱/۱/۱۷
نوبت پانزدهم اردیبهشت ۹۱/۲/۱۸
نوبت شانزدهم خرداد ۹۱/۳/۱۷
نوبت هفدهم تیر ۹۱/۴/۱۸
نوبت هجدهم مرداد ۹۱/۵/۱۸
نوبت نوزدهم شهریور ۹۱/۶/۱۸
نوبت بیستم مهر ۹۱/۷/۲۰
نوبت بیست و یکم آبان ۹۱/۸/۲۱
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۰/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر شما: (leave a comment)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی