کیملیک - Kimlik

منیم کیملیگیم بو دونیادا

کیملیک - Kimlik

منیم کیملیگیم بو دونیادا

کیملیک - Kimlik

علی نقی وند
کارشناس مدیریت بازرگانی از دانشگاه ارومیه
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی گرایش تجارت الکترونیک از دانشگاه تبریز
وبلاگ پیش رو شامل مطالب و گردآوری های اینجانب و نیز علایق مدیریتی، شیوه های نوین تجارت، امور بازرگانی، بانکداری و سرمایه گذاری می باشد.

وبلاگی که مشاهده می فرمایید وبلاگیست شخصی که در آن نویسنده به بیان دیدگاه های شخصی ، آموخته ها، دانسته ها و علاقه مندی های خود می پردازد . امید است مورد پسند واقع گردد.

مکاتبه با بنده:
nagivand[at]live.com

***********
آدام گئدر آد قالار
یاخچی پیسدن آغیززدا بیر داد قالار

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

مقدمه:

نمی‌دانم چند نفر از بچه‌هایی که در سال‌های ۱۳۷۷ الی ۱۳۸۴ در آزمون سراسری دوره کارشناسی شرکت کردند نام مؤسسه فرهنگی-انتشاراتی اندیشه سازان را به خاطر می آورند؟

چند روز پیش اتفاقی یکی از کتاب‌های تست مؤسسه انتشاراتی «اندیشه سازان» که مربوط به ۶ سال پیش بود را روئیت کردم.نشستم ۱۰ دقیقه به خواندن مقدمه و موخره کتاب.یادمه همیشه مقدمه های ناشر به قلم «فرهاد میثمی» در ابتدای تمامی کتاب‌های تست موسسه اندیشه سازان را خیلی دوست داشتمیعنی من کتاب‌های تست اندیشه سازان را که می خریدم اول می‌شستم مقدمه مؤلف و ناشر و موخره را خواندن و عجیب لذت بردن.

یادمه صفحه ابتدایی تمام کتاب‌های تست اش یه شعرگونه فوق‌العاده زیبا بود که تمام فلسفه زندگی به نظر من در آن خلاصه شده است:

«زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست

هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود

صحنه پیوسته به جاست

خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد»

شعر زیبای ژاله اصفهانی که سرشار از معنا و مفهوم است. ابیاتی از چند کلمه ساده که در مجموع معنایی عمیق را بر تن و جان آدمی می رساند و هنوز هم به این شعر ایمان دارم.

۸۵ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۲ ، ۲۳:۳۵

اندیشه سازان یکی از بهترین انتشاراتیه که تا حالا توی عمرم دیده ام! و همیشه از اینکه چه شد که دیگر این انتشارات از میان رفت در عجبم و پیش خودم غصه میخورم... چرا که این انتشارات هدفی بسیار بسیار مقدس تر از یک کتاب کمک درسی داشت!


توی این کتابها که مقدمه ها و مو خره هاش همیشه بیستر از بقیه جاهاش به چشم میخورد! سازمان یافتن اندیشه ها هدفی مهم تر بود! (این چیزی بود که همیشه پشت جلد کتابهاش مینوشت)
اما الان یکی ار موخره های کتاب فیزیک اندیشه سازان رو که در مورد دوران پس از کنکور بود گذاشتم که واقعا از صمیم قلبم خوندنش روبه همه کنکوری هاو غیر کنکوری ها توصیه میکنم! :

"مرداد ماه بود که نتایج اولیه ی کنکور سراسری با تحویل کارنامه ی داوطلبان اعلام شد.پست میز کارم نشسته بودم و داشتم در ذهن خودم تصویرسازی می کردم که الان در خانه های مختلف چه خبر است. چشم هایم را بستم و به پشتی صندلی ام تکیه دادم. چند لحظه ای بیش تر نگذشت که ناگهان ترسیدم! بی اختیار دستم به سوی قلم رفت و طبق معمول،چند دقیقه ای توی اتاق شلوغم گشتم تا توانستم یک ورق سفید پیدا کنم که بتوان روی آن چیزی نوشت.نامه ی زیر را آن روز نوشتم و برای بسیاری از بچه های مرتبط با موسسه که ادرس هاشان در موسسه موجود بود پست کردم. بعد فکر کردم شاید به درد بقیه هم بخورد. این بود که آن را با مقداری تغییر در اینجا آوردم. کل ماجرا همین بود!"

به نام منشا تفکر و دانش

سلام،
کنکور باز هم آمد و رفت؛ و باز هم چون همیشه ی اغلب رقابت ها، عده ی معدودی به آنچه می خواستند رسیدند و عده ی کثیری از آنچه می خواستند بازماندند؛ و ما نمی دانیم تو که خواننده ی این سطور هستی از کدام گروهی. اما یک چیز را می دانیم و از آن بیم داریم.از آن بیم داریم که در میان این هیاهوها، شخصیت انسانی تو تبدیل به یک عدد شده باشد حالا یک رقمی یا دو رقمی یا سه یا چهار یا …رقمی اش فرق نمی کند...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۲ ، ۲۳:۰۵

من خوشحالم که چیزایی رو که دوسشون داشتم خیلی زود پیدا کردم. من و همکارم شرکت اپل رو توگاراژ خونه‌ی پدر و مادرم وقتی که من فقط بیست سال داشتم شروع کردیم. ما خیلی سخت کار کردیم و ظرف ده سال اپل تبدیل شد به یک شرکت دو بیلیون دلاری که حدود چهار هزار نفر کارمند داشت. ما جالب‌ترین مخلوق خودمون رو به بازار عرضه کرده بودیم؛ مکینتاش. یک سال بعد از دراومدن مکینتاش وقتی که من فقط سی‌ساله بودم، هیأت مدیره‌ی اپل منو از شرکت اخراج کرد.

http://1pezeshk.com/uploader/savefiles/steve-jobs.jpg


چه جوری یک نفر می‌تونه از شرکتی که خودش تأسیس کرده اخراج بشه؟ خیلی ساده... شرکت رشد کرده بود و ما یک نفری رو که فکر می‌کردیم توانایی خوبی برای اداره‌ی شرکت داره استخدام کرده بودیم. همه چیز خیلی خوب پیش می‌رفت تا این‌که بعد از یکی دو سال من در مورد استراتژی آینده‌ی شرکت با اون اختلاف پیدا کردم و هیأت مدیره از اون حمایت کرد و من رسماً اخراج شدم. احساس می‌کردم که کل دستاورد زندگیم رو از دست دادم. حدود چند ماهی نمی‌دونستم که چه کار باید بکنم. من رسماً شکست خورده بودم و دیگه جام در سیلیکان ولی نبود ولی یک احساسی تو وجودم شروع به رشد کرد. احساسی که من خیلی دوسش داشتم و اتفاقات اپل خیلی تغییرش نداده بودند. احساس شروع کردن از نو. شاید من اون موقع متوجه نشدم اخراج از اپل یکی از بهترین اتفاقای زندگی من بود. سنگینی موفقیت با سبکی یک شروع تازه جایگزین شده بود و من کاملاً آزاد بودم. اون دوره از زندگی من پر از خلاقیت بود. در طول پنج سال بعد یک شرکت به اسم نکست تأسیس کردم و یک شرکت دیگر به اسم پیکسار و با یک زن خارق‌العاده آشنا شدم که بعداً با اون ازدواج کردم.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۲ ، ۲۲:۵۶

Warren_Buffett

مطالعه کتاب های مفید و انگیزه دهنده می تواند در انجام معاملات و تفکرات معامله گری نقش بسزایی داشته باشند «۲۳ اصل موفقیت وارن بافت و دیگر نابغه های سرمایه گذاری» عنوان کتابی است به قلم «مارک تایر» که توسط سیدمحمد حسینی بهشتیان و امیر کامگار ترجمه و از سوی نشر نوآور منتشر شده است.
این کتاب یکی از پرفروش ترین کتاب های نوشته شده در مورد وارن بافت و دیگر بزرگان سرمایه گذاری است. مولف در این کتاب، با گردآوری ۲۳ اصل و ۷ اشتباه بزرگ، نشان می دهد اصولی که وارن بافت و دیگران را به ثروتمندترین سرمایه گذاران دنیا تبدیل کرد، همان روش های ذهنی و استراتژی هایی است که این افراد ایجاد کرده و در مدت ۵۰ سال به انجام آنها پایبند بوده اند.
در ادامه خلاصه ۲۳ اصل وارن بافت درج گردیده است مطالعه  این کتاب برای همه علاقمندان به بازار سرمایه توصیه می شود.

روش پیروزمندانه شماره ١:

حفظ سرمایه همیشه اولویت اول است.

سرمایه‌گذار خبره:
براین باور است که همیشه اولویت اول حفظ سرمایه است. این باور زیر بنای روش سرمایه گذاری او می‌باشد.

سرمایه‌گذار بازنده:
از سرمایه گذاری تنها یک هدف دارد ـ «به دست آوردن پول زیاد». در نتیجه غالباً در حفظ سرمایه با شکست مواجه می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۹۲ ، ۱۰:۰۷

شما ممکن است تاکنون مطالبی را درمورد کد QR (کد کیو آر) شنیده باشید اما دقیقا مفهوم کد QR چیست؟ کد Quick Response (کد پاسخ سریع)، یک نوع بارکد دو بعدی است که می تواند با استفاده از گوشی های هوشمند و دستگاه های اختصاصی خواندن کد QR خوانده شود، که به طور مستقیم به متن، ایمیل، وب سایت، شماره تلفن و… لینک میشود. شما حتی ممکن است  با اسکن یک کد QR به سایت مربوطه متصل شوید .
کد QR در ژاپن و سراسر شرق با وسعت زیاد  و در غرب به آرامی شروع به تبدیل شدن به امری عادی کرده است. به زودی شما بیش از پیش با کد QR بر روی بسته بندی محصول، نمایش فروشگاه، تبلیغات چاپی و هر تبلیغاتی که روی دیوار نصب شود و همچنین در ایمیل و وب سایت روبرو خواهید شد. دامنه استفاده از کد QR بسیار وسیع است، به خصوص برای بازاریابی و تبلیغات محصولات، علامت های تجاری، خدمات و هر چیز دیگری که  به فکر شما میرسد.

اسکن کد QR با استفاده از گوشی همراه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۹۲ ، ۰۹:۴۳